Komputerowe wspomaganie testowania. Opis |
Tworzenie raportów |
Istnieje możliwość przeglądania danych w postaci raportów opartych na zapytaniach do bazy danych. Raporty te można zapisywać jako plików stron internetowych html, w których w osobnych liniach zapisane są treści rekordów bazy danych, graficznie sformatowane. Ułatwiają one analizowanie treści na monitorze lub na wydruku. Raport tworzy się wybierając z menu Plik-Raport lub klikając ikonę na pasku narzędzi. Po ukazaniu się poniższego okna, należy wybrać interesujące dane mające znaleźć się w raporcie, kliknąć OK i wpisać nazwę pliku, w którym znajdzie się raport. Raport może dotyczyć: a) pytań - w tym przypadku będzie zawierał wybrane parametry określające pytanie; b) przedmiotów - w tym przypadku będzie zawierał wybrane parametry określające przedmiot; c) działów - w tym przypadku będzie zawierał wybrane parametry określające dział; d) autorów - w tym przypadku będzie zawierał wybrane parametry określające autorów; e) klas - w tym przypadku będzie zawierał wybrane parametry określające klasę (poziom trudności). W tym oknie można określić nagłówek jaki zostanie dopisany do raportu oraz dołączyć autonumerowanie poszczególnych części raportu, a także można dołączyć wartość użytego filtru. Raport tworzony jest w postaci pliku html. Może on posiadać styl prosty zawierający same dane oraz rozbudowany, który zawiera dodatkowo nazwy parametrów. |